Amsterdam - Dubai 1-3 nov - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Amsterdam - Dubai 1-3 nov - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Dubai 1-3 nov

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

03 November 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Onze reis naar Nieuw Zeeland begon zondag om 8.15 uur op het station in Enschede. Elmar was zo aardig om ons even naar het station te brengen en vandaar reisden we zonder vertraging naar Schiphol, de NS heeft haar best gedaan!!
Op Schiphol verliep alles ook vlot, al zag het er een beetje bedreigend uit. Er stonden nogal veel mareschausees met hun geweer paraat. We hadden voor onszelf al een beetje een vluchtplan bedacht, als er geschoten zou gaan worden: plat op de grond gaan liggen. Toen bleek dat we vlakbij het incheckgebeuren van een El Al toestel zaten, dus het viel allemaal weer mee!! Bij de gate kwam het enorme vliegtuig ook al snel aan, wat een enorm toestel. Ruim 500 mensen zouden mee vliegen, het zat echt stampvol. De vlucht verliep voorspoedig en de verzorging was uitstekend.
Aangekomen op Dubai Airport verliep alles ook weer perfect, al keken we onze ogen uit. Alles blonk ons tegemoet en we werden met een onbemande trein van de aankomsthal naar de bagagehal gereden! Onze koffers waren er al snel en buiten stonden er een ongelooflijk aantal taxi’s te wachten! Het Chelsea Plaza Hotel had een mooie, grote kamer voor ons vrij gehouden. We kwamen rond 24.00 uur aan en het was er bloedje heet, 29 gr. C.

De volgende dag zijn we naar het oude centrum van Dubai gewandeld en hebben daar de stad bekeken, het was weer vreselijk warm, dik 30 gr. Overal is gelukkig airco, zelfs de bushokjes zijn ervan voorzien. We hebben zo’n 10 km rondgewandeld en toen hadden we het ook wel gehad. ’s Avonds hebben we een hapje gegeten bij een restaurant, Al Mallah Cafetaria, in de buurt van het hotel, erg lekker en spotgoedkoop. Trouwens, alles is hier eigenlijk niet echt duur, het openbaar vervoer en de taxi’s, zijn echt goedkoop. Het verkeer is hier erg druk en er rijden vooral “P.C. Hoofttrekkers” rond.
De 2e dag in Dubai hebben we doorgebracht in de Mercator Mall, één van de vele winkelcentra van Dubai. Deze Mall is in Italiaanse stijl gebouwd en je kunt er naar hartelust shoppen, van duur tot goedkoop. Ook zijn er diverse eettenten. En wat ook niet onbelangrijk is: het is er heerlijk koel!
Straks weer lekker eten in onze stamrestaurant, Al Mallah Cafetaria! Morgen vertrekken we om 10.15 uur van Dubai naar Auckland, via Melbourne, 19,5 uur vliegen, joepieeeeee!

• 03 November 2015 - 18:26

Jan En Gea:

Jeetje wat een hoogbouw en wat een lekkere temperatuur. Airco in een bushokje, geweldig
    Geniet van jullie maaltijd en een goede reis naar Nieuw zeeland.

• 04 November 2015 - 06:03

Jos:

pffffffff dat z'n vliegtuig in de lucht blijft leuke foto's groetjesss

Attje

Jan en ik gaan vanaf 1 november onze droomreis naar Nieuw Zeeland maken. Op de heen- en de terugreis maken we een stop-over in Dubai van 3 nachten. We vliegen vandaar naar Auckland en reizen dan verder per camper door Nieuw Zeeland naar Christchurch. Op 6 december hopen we weer met een schat aan nieuwe indrukken en verhalen weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Okt. 2015