Dubai – Auckland – Paihia 4 - 6 Nov - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Attje Boom - WaarBenJij.nu Dubai – Auckland – Paihia 4 - 6 Nov - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Dubai – Auckland – Paihia 4 - 6 Nov

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

06 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Woensdagmorgen op tijd opstaan voor het vertrek naar de luchthaven, we moeten 3 uur voor vertrek aanwezig zijn. Het vliegtuig, weer een Airbus A380, vertrekt om 10.15 uur. Een hotelmeneer houdt voor ons een taxi aan en als we buiten komen om 6.30 uur krijgen we weer klap voor onze kop: HEET!!! In de taxi gelukkig AIRCO!! Voor het luttele bedrag van DH 30,-- worden we netjes naar de luchthaven gebracht, dat is welgeteld 7 euries!! Het vliegtuig zit weer stampvol, dus dik 500 man! Met een uur vertraging vertrekken we richting Melbourne, waar we een tussenlanding maken na 12 uur vliegen. Daar moeten we een uurtje eruit voor het schoonmaken. Nou, die Amerikanen zijn gestoord voor wat betrefd de security, die Australiers kunnen er ook wat van: we moet dus uit het vliegtuig, blijven gewoon in de vertrek/aankomsthal, maar worden van top tot teen gecontroleerd en door de scan gehaald!!!
Na een uur weer het vliegtuig in en richting Auckland, nog 3 uur vliegen en weer stampvol. Nou, en toen.......die Aussies zijn gestoord, maar die Kiwi’s zo mogelijk nog erger: in het vliegtuig al een briefje invullen over wat je allemaal bij je hebt aan etenswaren en buitensportspullen die evt. smerig zouden kunnen zijn. Bij aankomst dus alles checken en je wordt ook nog ondervraagd, en als klap op de vuurpijl gaat de bagage weer door de scan. Maar om een lang verhaal kort te maken, we zijn zonder problemen binnen gelaten!! Met de bus naar het hotel en morgen om 9 uur de camper ophalen!!
Vanmorgen (ik geloof dat het vrijdag is) de camper opgehaald bij Maui, dat ging redelijk voorspoedig, zodat we al snel bij de supermarkt onze inkopen konden doen en we op pad konden richting Paihia. Deze plaats ligt ten noorden van Auckland aan de oostkust (de bay of islands) van het noordelijke eiland. Onderweg komen we door verschillende landschappen, eerst door Auckland, een redelijk grote stad. Hier kon Jan meteen wennen aan het links rijden in druk verkeer met een grote bak, haha! Buiten Auckland verandert het landschap in wat meer bergachtig met erg mooie uitzichten. Wat verder naar het noorden wordt het vlakker en is er meer veeteelt. Ook is het de weg door een wijngebied. Daar zullen we ook nog even werk van moeten maken! Na 240 km bereiken we de camping Beachside, tussen Paihia en Opua, aan een inham van de zee. Een mooie kleine camping aan het water, waar al meer camperkampeerders een plekje hebben gevonden. We zijn van plan hier 2 dagen te blijven, want in de buurt is veel te beleven! En, ook niet onbelangrijk, het weer is hier goed!!

• 06 November 2015 - 14:49

Willy:

Hallo Attje en Jan
    De vliegveld controles had je kunnen weten. Soms zien we van die series, waar dat uitgebreid uit de doeken gedaan wordt. Ik heb me ook laten vertellen dat ongure types juist extra gecontroleerd worden. Dus beter jullie best doen...Op de terugreis weer dezelfde procedure?
    Veel plezier daarginds! Willy

• 06 November 2015 - 15:33

Bertie:

Het ergste hebben jullie nu gehad , en nu genieten van de mooie vakantie gr ;bertie

Attje

Jan en ik gaan vanaf 1 november onze droomreis naar Nieuw Zeeland maken. Op de heen- en de terugreis maken we een stop-over in Dubai van 3 nachten. We vliegen vandaar naar Auckland en reizen dan verder per camper door Nieuw Zeeland naar Christchurch. Op 6 december hopen we weer met een schat aan nieuwe indrukken en verhalen weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Okt. 2015